Estratègia
Jocs vells modernitzats.
Fa més de cinquanta anys que els informàtics ja provaven de programar grans ordinadors per jugar. En aquest cas, en Mike Mayfield va escriure un joc d’estratègia en un aparell d’aquells que ocupaven una habitació. Volia fer la seva versió, una que es pogués jugar amb un tèlex, d’Spacewar! Així s’entén aqueixa obsessió de convertir una Pastura per les estrelles en un joc de guerra (ja en xerraré d’això a un altre article).
Així és com comença la vida d’un dels jocs clàssic més famosos, versió rere versió, dispositiu a dispositiu i creador a creador (era bastant fàcil perquè l’autor va publicar el codi font que es va incloure a llibres i revistes d’informàtica). Hi ha adaptacions a tots els llenguatges i modificacions a go-gó, des de les més ortodoxes (C, javascript, python, etc) fins a les més sorprenents com puguin ser la del Pico8 o de la qual volia xerrar-vos avui (feta per la mateixa persona): un remake que agafa imatges i veus del joc Star Trek 25thAniversary creat amb un motor d’aventures gràfiques (a l’estil del Day of the Tentacle o Maniac Mansion) i que pot ser aviat estarà traduït al català.
El joc és bastant senzill: hem de destruir les naus klingons que hi ha al mapa estel·lar sense ser destruïts i en el temps indicat (2 Gene Roddenberrys).
Deixau-vos arrossegar per cinquanta anys d’història, encara que només sigui per curiositat. Es pot jugar fins i tot a la web.
També t'agradarà
1 thought on “«Star Trek» (1971)”
Comments are closed.
@cibersheep pareix el pare, o el uelo, del FTL!